Internetis viisakalt suhtlemine

Sobib hästi tunni keskele.
Kestus ca 15 min.
Vanus: 8-13 a.
Eesmärk on anda lastele tunnetus, et internetis öeldu mõjutab kaaslasi ka päriselus.

Mängu käik

Mängu eesmärk on panna lapsed internetisuhtluses kahte erinevasse rolli – nii kogemata midagi “valesti” ütleja kui reageerija.

Mängimiseks moodustatakse kaks ringi. Välimises ringis seisjad hoiavad käes silte, millel on nt kiri “Ma ei saanud mate ülesandest aru, kas keegi aitaks mind?” või “Ma ei tahtnud seda pilti siia saata, ärge vaadake!”

Sisemises ringis seisvad lapsed on näoga välimise ringi laste poole. Igaühel on käes kaks võimalikku reaktsiooni. Üks on halvustav ja teine toetav. Nüüd on lapse otsustada, kummat ta oma kaaslasele näitab.

Kolme sekundi pärast liigub välimine ring sammu paremale ning taas tuleb sisemise ringi lapsel teha otsus, kuidas ta järgmise klassikaaslase murega ümber käib.

Nii saab iga laps kogeda, mis tunde see tekitab, kui tema vastu ollakse klassi grupichat’is õel. Samas ka seda, millist tunnet tekitab see, kui laps on kaaslase suhtes toetav.

Mängu tulemusena mõistab laps, et internetis öeldu mõjutab kedagi reaalses maailmas.

Soovitan pärast mängu teha aruteluringi, kus kõigile lastele korraga uuesti neid silte ning küsid, kuidas see neid tundma paneb. Sealt saab edasi liikuda küberkiusamise teema juurde ning rääkida, mida teha kui last internetis kiusatakse või nad näevad, et kaaslasi narritakse.

Seos 4K riskidega

Tagasi ülejäänud mängude juurde

Digiturvalisuse mängu tellimine

Täitke tellimisvorm või kirjutage ingerklesment@gmail.com

Mänge saab broneerida ka 2023. aastasse!

Pärast mängu läbi viimist esitan arve ning tasuda saab OÜ Laste Aeg arvelduskontole.