Hinnakiri ja tellimisankeet
Mängud lasteaias ja 1.-4. klassides
€60Peateemad: küberkiusamine, valeinfo internetis, digiturvalisus
Digiturvalisuse mänguline kursus koolieelikutele
€15/lapsLasteaias 5-7aastaste rühmas läbiviidav mänguline digiturvalisuse kursus annab koolieelikutele baasteadmised, mis on vajalikud turvaliseks stardiks veebimaailmas.
Grupikoolitus haridustöötajatele
€1000Tartu Ülikooli täiendkoolitus annab ülevaate laste internetikasutusest ning praktilisi nippe ja vahendeid meediaõpetuse mängustamiseks lasteaias ning koolis.
LAPSEVANEMALE
Kuidas oma lapse kooli või lasteaeda digiturvalisuse mänge tellida?
Võimalus nr 1: kirjutage oma soovist otse e-postile inger@lasteaeg.ee ja andke teada, millisesse kooli või lasteaeda soovite mänge tellida. Tegutseme üle Eesti.
Võimalus nr 2: andke info digiturvalisuse mängude tellimisvõimaluse kohta edasi oma lapse õpetajale. Selleks saate kasutada kirjapõhja (klõpsake siia!), mis annab õpetajale otsuse tegemiseks peamise info.
Kui vanadele lastele mängud mõeldud on?
Digiturvalisuse mängusessioon lasteaedades on mõeldud 5-7-aastastele lastele ja koolides 1.-4. klassi lastele.
Kui kaua mängud kestavad?
Digiturvalisuse mängusessioon kestab lasteaias 30-40 minutit ning 1.-4. klassides toimetame ühe koolitunni ajaraamides, tavaliselt 45 minutit.
Mida mängud lastele õpetavad?
Teemad sõltuvad laste vanusest.
Lasteaed ja 1.-2. klass: privaatsus ja parool, digijalajälg, kuidas internetis ette tulevate ebameeldivate olukordadega hakkama saada (nt mida teha, kui keegi last loata pildistab või filmib; kuidas käituda, kui võõras inimene küsib lapselt pilte või isiklikke andmeid; hirmutav digisisu; eksitavad reklaamid ja internetipettused).
3.-4. klass: kahjulik ja kiuslik internetisuhtlus; loata pildistamine, filmimine ning privaatse info jagamine internetis; valeinfo tunnused ja internetis nähtu kriitiline hindamine.
Digiturvalisuse mängud sünnipäeval
Viime digiturvalisuse mänge läbi ka laste sünnipäevadel, laagrites, suvepäevadel ja mujal, kus on 5a+ vanuses lapsed, kes tahaksid harivas ja mängulises programmis osaleda. Hind: 70€/tund. Kui pidu toimub väljaspool Tartut või Tallinnat, lisandub hinnale 0,35€/KM transpordikulu.
Tellimine on lihtne
Leia meid instagramist
Digiturvalisuse mängudes on osalenud rohkem kui 11 000 rahulolevat last!
Siin on paari õpetaja tagasiside
Tänan meie kooli õpilaste digioskuste arendamise toetamise eest! Lapsed olid rõõmsameelsed ja koostööaltid. Õpetajate tagasiside on positiivne. Mängud, mida tehti olid põnevad, lapsi motiveerivad ja koostööle kutsuvad. Usun, et koolitus oli lastele kasulik ja tore vaheldus traditsioonilises õppetöös
Konguta Kooli juht Liina Tamm
Digiturvalisuse teemal arutlemine on tänapäeva laste jaoks väga vajalik. Koolitaja Inger sai lastega kiiresti kontakti, juhendamine oli lihtne ja eakohane. 4.b klassi õpilastel oli võimalus kaasa rääkida ja oma arvamust avaldada. Teda kuulasid nii juhendaja kui kaasõpilased. Mängud olid õpetlikud ja võimaldasid palju liikumist.
Võru Kreutzwaldi Kooli õpetaja Eve Jurask
Kasu lastele
1. Internetiohutuse õppesse on kaasatud ka lapsed, kellel veel veebiga kokkupuuteid pole.
2. Mängud aitavad mõista ja valmistuda tulevasteks olukordadeks internetikeskkonnas.
3. Mängude käigus saavad lapsed praktilisi soovitusi, kuidas internetiriske ära tunda ja nendega iseseisvalt toime tulla.
4. Mängud arendavad empaatiavõimet ja ennetavad küberkiusamist.
Kasu haridusasutusele
1. Mängude tellimine tõstab meediahariduse taset ja ulatust noorimas eagrupis, kelleni sellised algatused harva ulatuvad.
2. Mängud on äärmiselt tõhus vahend lastega internetikasutuse teemal vestlemiseks ilma, et see mõjuks intervjueerimisena, kus lapsed kipuvad andma sotsiaalselt soovitud vastuseid ega räägi oma kogemustest nii nagu need tegelikult on.
3. Mängude käigus tuleb tihtilugu ilmsiks teavet, mida lapsevanemad ei julge/taha/oska õpetajatele laste internetikasutuse kohta jagada, kuid mis lapse käitumist lasteaias või koolis mõjutab. Edaspidi saavad õpetajad nende teemadega eakohasel moel edasi tegeleda ja vajadusel vanematega vestelda.
4. Et täiskasvanute ja laste meediakasutus erineb üsna tugevalt, siis saavad mänge pealt vaatavad õpetajad infot selle kohta, kuidas laste lemmikmängud ja sotsiaalmeediaplatvormid töötavad.
5. Arutelupõhiste mängude ajal saavad õpetajad vahetult jälgida tõhusaid ning teaduspõhiseid meediapädevuse õpetamise meetodeid ning soovi korral küsida lisamaterjale, et sarnaseid tegevusi tulevikus ka ise läbi viia.